söndag 17 juni 2012

What doesn't kill you makes you stronger

För länge sen var det en vän som sa att jag inte mådde bra av mitt sätt att leva. Det kändes tungt att höra det men när det fick landa... Det är skönt när vänner säger sin åsikt rakt ut. Inget hymlande. Vännen hade rätt.

Jag var livrädd för att vara ensam. Det kändes som att väggarna kröp närmare och närmare. Luften tog slut, jag blev tvungen att skynda mig ut.
Jag hittade alla möjliga ursäkter för att inte stanna hemma. Jag var ständigt på språng. Hade en inre stress, en oro. Den är som bortblåst nu.

What doesn't kill you makes you stronger
Stand a little taller
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone

Idag kan jag vakna på morgonen och känna ett lugn. Inga planer. Inga måsten. Tända ljus, krypa upp i soffan och läggen mig under en pläd. Jag är inte längre rädd för ensamheten. Jag börjar trivas med mig själv.
Det var bra för mig att flytta. Börja om på nytt.

You know the bed feels warmer
Sleeping here alone
You know I dream in color
And do the things I want

Jag är starkare idag än vad jag var igår. Jag kan titta framåt. Jag lever i nuet och ser fram emot morgondagens nya utmaningar.

Inga kommentarer: