torsdag 14 juni 2012

It's written all over your face

Ögonen glittrar. Vi vet inte var vi ska titta. Blicken flackar runt, kanske tittar vi ner i marken. Det pirrar i magen av förväntan. Munnen visar ett generat leende.

Jag tycker det är intressant att studera människor. Se hur de reagerar i olika situationer. Många gånger kan det vara väldigt tydligt. Är känslor inblandade står det skrivet över hela människan. I allt hon/han säger och gör. Kanske är vi inte medvetna om det själv men andra kan se det, om de vill.

Jag tycker jag är ganska duktig på att lägga band på mina känslor. Jag har många års erfarenhet av att inte känna. Jag stängde av mig själv, hade en off-knapp som användes flitigt. Idag vet jag inte var off-knappen är men jag tror att utåt sett kan jag verka kall under tiden som en storm härjar inom mig.

Jag tycker som så, oavsett känslor eller inte, är det mycket trevligare om alla är trevliga mot varandra. Jag är trevlig och snäll med dig och du är trevlig och snäll med mig.

Kanske har någon mer känslor för den andra. Det ska inte spela någon roll. Kanske står det skrivet i pannan på någon att denne är förälskad eller intresserad av någon speciell. Det ska inte heller spela någon roll.

Alla våra känslor är viktiga. Det är viktigt att andra visar respekt för de. Med det menar jag inte att vi ska föra någon bakom ljuset, säga sånt vi inte menar. Vi ska vara ärlig både mot oss själva och andra. Lek inte med andras känslor.

Kan du se vad jag känner för dig?

Inga kommentarer: