torsdag 14 juni 2012

Jag längtar efter dig

Jag har en längtan inom mig. En längtan som påminner mig om och om igen. Jag känner saknad. En saknad som påminner väldigt mycket om ensamhet.

I en evighet levde jag som om du inte fanns
I alla drömmar var du ändå nära
så underbart nära
Och jag trodde jag fann dig
men du var någon annanstans
Varenda gång jag funnit någon
så såg jag att drömmen inte var sann

Sök inte efter kärlek. Kärleken kommer till dig när du minst anar.

Tick tack. Tick tack. Tiden går. Dagarna blir till veckor. Veckorna till år. Jag känner lite stress. Mina planer. Allt jag önskat. Att förlika mig med tanken att det kanske inte blir så.

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött

Trots mina drömmar. Trots att jag längtar och vill. Det går inte stressa. Det blir som det blir. En dag, vid rätt tid och av rätt anledning möter jag den vackraste människa jag någonsin mött.

Inga kommentarer: