tisdag 19 juni 2012

If you never try you'll never know

När vännerna sa "du bara vet" misstrodde jag de. Hur kan man bara veta? När jag sen fick uppleva det förstod jag precis vad de menade.

Jag tittade in i ett par ögonen och såg allt jag behövde, allt jag önskar mig.

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

I mitt fall varade det inte men jag fick bekräftat att jag inte har ett hjärta i sten. Jag är inte kall och hård. Nu vet jag hur det kan kännas.
Jag är tacksam för tiden som var. För allt jag lärde mig om mig själv, hur det kan vara, hur det kan kännas.

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Nu vet jag vad jag kan förvänta mig. Vad jag behöver för att känna mig hel. Det är bara att se tiden an, någonstans finns personen som väntar på mig.

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Du öppnar ditt inre till någon annan. Du lämnar ut ditt hjärta. Du hamnar i en sårbar situation. Det är skrämmande. Du måste våga för att ha en chans att vinna. Nej, jag är inte rädd men redo kan man nog aldrig bli.

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Inga kommentarer: