måndag 4 juni 2012

Jag menade allt

Var dig själv. Visa ditt riktiga jag. Tycker de inte om dig som du är förtjänar de inte din uppmärksamhet.

Om vi ska vara oss själva varför är då denna katt och råtta lek så viktig? Varför ska vi gå in i en roll, vara någon annan än vårt riktiga jag. Spela svårfångade. Spela upptagna. Låtsas att vi inte bryr oss när vi längtar efter ett litet litet tecken.

Jag vet att det handlar om spänning. Det får inte vara för självklart.

Jag är nyfiken. Varifrån nyfikenheten kommer kan vara varierande. Nu handlar det mycket om ord. Hur jag mår och känner under ett samtal. Lika viktigt som det är att höra ord är det att förmedla ord. Om jag säger något är det för att jag menar det, i alla fall just då...

"Jag menade allt men jag har ändrat mig nu..."

Inga kommentarer: