måndag 18 juni 2012

Hur ska vi spela?

För många år sen spelade jag och några vänner en hel del en-kronors poker. Jag var en hejare på det. De pratade om nybörjartur.

Du sitter där med spelkorten i hand. Du lägger upp en taktik men beroende på hur dina motspelare lägget sina kort kan du behöva göra om din taktik.

Ungefär på samma sätt fungerar det i livet. Vi kanske har en utgångspunkt, tänker oss hur olika saker kan hända. Vi träffar på någon. Vi samspråkar och. samarbetar med varandra. Det kanske inte blir så som vi först tänkt oss men i slutänden blir det ändå bra.

Det är bara jag som kan avgöra hur jag ska spela mina kort. Bara du som kan avgöra hur dina kort ska spelas. ska vi spela med varandra eller mot varandra?

1 kommentar:

Jenny. sa...

Jag hoppas att jag får sova i natt, att tankarna vilar och att jag kan sluta älta.
Sköt om dig !!