måndag 11 juni 2012

Ska jag stanna eller gå???

Det går upp. Det går ner. Det går runt en liten stund.

Det verkar vara en omöjlig uppgift att få fullständig kontroll på sina känslor. Ena dagen känner jag en sak, jag är helt säker på att det är så jag vill göra och ha det. Nästa dag känner jag något helt annat. Jag blir inte klok...

En del av mig säger stanna här, gå inte längre, det är inte rätt. Den andra delen säger stanna kvar och jobba vidare, det finns mycket att utforska här, det kan bli väldigt intressant. Jag slits mot två håll utan någon som helst kontroll.

Jag blir inte klok. Allt ska förankras och accepteras. Tänkas och analyseras. Det ska inte vara för lätt, då hinner vi inte med, eller tappar intresset. Lite kamp och lite slit är bra. Hur vet jag om det är rätt eller fel? Hur vet jag om jag ska stanna eller gå? Kanske är det så att jag redan vet...

Inga kommentarer: