tisdag 12 juni 2012

Därför är jag tyst

Jag har hört att det tar tolv gånger för smaklökarna att vänja sig vid en ny smak. Jag minns inte var jag hört det, eller om jag kanske drömt det, så hur sant det egentligen är kan jag inte svara på.

Låt oss säga att det är så, gäller samma sak när vi ska lära oss något nytt, bryta vårt invanda mönster? Processen att lära oss agera annorlunda, göra på ett annat sätt än vi är van vid.

Jag kämpar med mig själv för att inte tänka. Jag har bestämt att i det här fallet ska tänkandet inte bli den största delen. Jag ska bara köra på. Ta tillfället i akt när det kommer, om det kommer. Inte göra så stor sak av det hela. Blir det av så blir det bra, blir det inte av så blir det också bra. Det är därför jag är tyst. Jag står inte och väntar men jag driver heller inte på. Jag tar det som det kommer.

Det finns mycket jag vill säga. Mycket jag vill göra. Kanske får jag det sagt. Kanske förblir det tystnad...

Inga kommentarer: