fredag 8 juni 2012

I'm doing all in my power to get free

Ibland känns det som jag sitter fast i ett ekorrhjul. Jag springer och springer men kommer ingenstans. Eller kanske är jag en guldfisk som simmar runt runt i en glasskål och inte förstår att jag varit på samma plats en stund tidigare.

Jag återkommer ofta till samma funderingar. Ibland kan det gå en längre tid mellan men när det väl kommer är det med dunder och brak.

Thought it’d be easy, now it’s getting critical
You’re out of my life now, it’s unbelievable

Det känns lättare nu än det gjort tidigare men ibland känns det som att något trycker på en strömbrytare för tankeverksamheten. Tankarna och funderingarna börjar snurra. Varför? Vad hände? Vad var den egentliga meningen med allt?

It’s a mystery why I can’t stop thinking of you
Mystery, how everything circles around you
In my mind, I’m doing all in my power to get free
In my mind, I promised myself ’till this day I’d be
But it’s a mystery

Jag har börjat gå. Det går i sakta mak. Ett steg i taget. Jag vet att allt blir bra. Jag glömmer inte, bara ibland...

Inga kommentarer: