lördag 9 juni 2012

Du finns i mina drömmar

Stunden på morgonen, när du inte vet om du sover eller är vaken. Du svävar omkring i något odefinierbart. Du vet inte om det är dina egna tankar eller om du fortfarande är kvar i drömmarnas värld.

Innan jag öppnade mina blå fanns du där. Tanken gör mig varm. Tanken gör mig iskall. Du får gärna vara en del av mig men där säger jag stopp. Jag är inte redo för mer. Jag slits mot två olika håll. Närhet - Ensamhet.

Du passerar mitt inre. Jag undrar vad du gör, hur du mår. Jag vet att du tänker på mig, det har du sagt. Jag tänker på dig. Ibland mer än jag egentligen vill.

Jag vill höra av mig till dig men jag gör det inte. Jag väntar. Förväntar mig att du ska höra av dig till mig. Det känns bättre. Kanske är det jag som leker katt och råtta...

Du väcker mina känslor
Varje tidig grynings morgon

Inga kommentarer: