onsdag 13 juni 2012

Bad decisions, that's alright welcome to my silly life

Ibland får vi ge upp hoppet om andra, inte för att vi inte bryr oss längre men för att de uppenbarligen inte gör det.

Lätt att säga, svårt att följa.
Ibland hakar jag upp mig på vissa saker. Jag kan inte släppa taget bara sådär. Jag tycker om människor, jag vill ha de i mitt liv, som en del av mig. De berikar mig och mitt liv. Ibland upplever jag det som att jag blir missförstådd.

Made a wrong turn, Once or twice
Dug my way out, Blood and fire
Bad decisions, That's alright
Welcome to my silly life

Ibland kan det hända att jag gör fel val, eller gör val av fel anledning. Att jag tar en omväg istället för att gå rakt fram. Kanske ser jag inte tillräckligt klart. Kanske vill jag inte se just där och då. Kanske är det andra som inte ser det jag ser. Att de bara ser vad jag gör men inte anledningen bakom.

Mistreated, misplaced, misunderstood
Miss "no way, it's all good", It didn't slow me down
Mistaken, Always second guessing
Under estimated, Look, I'm still around

Nej, jag är allt annat än perfekt. Jag har mina fel och brister, precis som alla andra. Något vi alla får leva med. Något vi alla får arbeta med.

På samma sätt som jag tycker människor är intressanta har jag fått lära mig att alla inte tycker på samma sätt som jag. Jag har även fått lära mig den hårda vägen, genom blod, svett och tårar, att människor ibland kan se mig som ett andra hands val. Jag duger i brist på annat. Jag accepterar det inte längre. Jag vill inte ha det så, jag vägrar. Jag vill bli prioriterad av de i min närhet på samma sätt som jag prioriterar de. Givande och tagande på lika villkor.

Inga kommentarer: