torsdag 7 juni 2012

All by myself

Tvåsamhet i all ära men ibland behöver vi tid för oss själva. Tid till att göra ingenting. Tid till att bara vara.

Det var någon som sa "folk tror jag är olycklig bara för att jag är ensam och säger att jag måste träffa någon." Personen kände sig lycklig och ville vara själv men upplevde att samhället tyckte något annat. "Klart du är olycklig och ensam!"

Jag tror alla behöver tid till sig själv. Tid att hitta sig själv. Tid att fundera över livet. Vad vi vill. Var vi är på väg.

Jag har varit väldigt olycklig i min ensamhet. Känt mig tom. En inre stress som gjort mig orolig. Det har tagit tid men idag kan jag njuta av tystnaden. Tiden jag har helt för mig själv.

Idag kan jag säga nej till öppna armar eftersom jag vet vad jag vill. Jag gör saker som får mig att må bra. Jag prioriterar mig själv.

Nej, jag vill inte alltid vara ensam. Ibland längtar jag mer än något annat efter tvåsamhet på lika villkor. Någon som finns där i vått och torrt. Min tid kommer, jag vet det. Jag behöver bara stanna i landet "Baravara" ett tag till.

Inga kommentarer: