måndag 7 maj 2012

Snälla, sänk farten

Runt, runt, runt. Tankeverksamheten snurrar runt i en fart som jag inte hinner med. Jag får ingen ordning på mina tankar.

Det är så mycket som hänt på så kort tid. Bara senaste två tre månaderna har livet vänt ett flertal gånger. Jag känner mig vilsen. Inte vilsen i mig själv så som jag gjort tidigare. Jag är ganska säker på vad jag vill ha ut av livet. Jag är vilsen i min omgivning. Jag vet inte längre vem som är sann. Jag känner mig ensam, jag känner mig tom.

Jag blir både ledsen och arg när jag tänker på allt jag har att ge. Jag brinner för det. Jag mår bra av det. Både vad gäller vänskap och kärlek. Jag vill ge till andra, det kan inte vara fel. Skillnaden är att nu glömmer jag inte bort mig själv, jag är prio ett. Det måste jag vara för att fungera.

Idag känner jag mig själv betydligt mycket bättre. Jag måste fortsätta jobba med mig själv. Sakta, sakta börjar jag trivas. Jag kan vara hemma utan planer och känna att det är ganska skönt. Jag känner mig ensam men jag har inte panik och ångestkänslor varje gång.

Jag vill ge. Vem är du som vill ta emot?

Inga kommentarer: