onsdag 9 maj 2012

The POWER of words

Ord är viktiga. Ord är kraftfulla. Vikten av att använda sina ord på ett bra sätt är obeskrivlig.

Vid det här laget är det inget nytt att jag funderar, analyserar och försöker förstå. Jag har accepterat att det är så jag är. Med tiden har jag även börjat att mer och mer lägga ner vikt på vilka ord jag använder. Ska jag prata om något speciellt vill jag formulera mig rätt. Det jag säger vill jag inte ska bli feltolkat.

Ibland kan jag komma på mig själv med att sitta och fundera länge, länge. De som väntar på min respons kan sitta och titta på mig och jag hittar inte orden. Någon kan säga "tänk inte, säg bara" och andra gånger kan jag meddela "detta kan låta fel..."

Ord kan såra, ibland mer än handling. Jag tror det är viktigt att vara ärlig med sina ord, både för sin egen skull och för andra. Att hålla sig till sanningen i alla lägen och formulera sig rätt.

Inga kommentarer: