tisdag 8 maj 2012

It's your road...

När vi har ögonen öppna och tittar ordentligt ser vi så mycket mer.

Erfarenhet ger kunskap som i sin tur leder till förståelse. När vi förstår är det lättare att leva sig in i någon annans situation, lättare att se. Vi kan aldrig känna och helt förstå vad någon annan går igenom men vi kan finnas vid deras sida. Vi kan visa vårt stöd.

Jag tittar runt omkring och ser fler och fler som jobbar med sig själv. Hur de letar efter svar. Någon lever i förnekelse, bär en yttre mask. Någon har accepterar och försöker finna svar.

Jag tror många med mig har upplevt kvällarna, när vi sitter i vår ensamhet, är dygnets svåraste tid. Alla tankar och funderingar. Allt kommer på en gång. Vi vill inget hellre än att somna, komma bort från alla tankar. Sömnen låter vänta på sig.

Acceptera. Ta ett beslut. Börja gå.
Jag jobbar fortfarande med det...

1 kommentar:

Jenny. sa...

Bra sagt, och bra bild. Jag önskar dock att någon kunde gå åt en, iallafall en bit. Bilden "stjäl" jag !! =) Hoppas du får en bra dag.