onsdag 2 maj 2012

The END

Som liten fick jag alltid höra hur viktigt det var att avsluta det jag påbörjat. Jag kunde bli galen på mamma och pappa "varför göra något som jag absolut inte ville?!!" Idag lär jag sonen samma sak.

För mig är det nästan löjligt viktigt att förstå och få tydligt avslut på det som
är påbörjat. Jag vill inte lägga ner min energi på att fundera och analysera saker jag inte kan göra något åt. Varför vill någon gå omkring och vara arg? Varför är det ok när det är på någon annans villkor men inte mina? Jag förstår inte och det känns som att jag aldrig kommer få svar.

Ja, det finns någon som är arg, nästan sänder ut signaler av hat, och jag vet inte varför. Jag vet inte vad jag har gjort och kan därför inte ge någon förklaring. Jag har försökt få svar men personen är inte intresserad av att svara. Jag undrar om det egentligen finns något svar eller om personen bara är arg för att vara arg, kanske till och med glömt bort orsaken till varför...

Det vi inte förstår ska vi lämna men jag har väldigt svårt för det...

Inga kommentarer: