måndag 30 april 2012

Utsidan vs Insidan, vem är jag för dig?

Jag kan bli så arg på mig själv. Ibland är det som att jag har alla mina känslor på utsidan av kroppen. Minsta lilla och det känns som att det stormar. Jag har absolut ingen kontroll på mig själv.

Mitt dåliga självförtroende och bristande självkänsla kan säga till mig "du duger inte, du är inte tillräckligt bra." När den rösten börjar tala är det svårt att behålla fokus. Allt blir fel...

Tankar om vad som är sant, vilka som är sanna och var jag kommer in i bilden snurrar runt i en rasande fart. Vad finns egentligen där under ytan? Vad blir kvar om vi skrapar bort första lagret, kanske andra? Tycker du om mig för att jag är jag med alla mina lager eller bryr du dig mer om det yttre? Vad tillför jag dig? Berätta för mig, jag behöver få höra dina tankar också. Jag vill gärna ha din hjälp, få luft under mina vingar och befrias från den tunga kedjan som tynger mig, drar mig neråt.

Inga kommentarer: