torsdag 5 april 2012

Fairytale gone bad

Ibland funderar jag över hur många hinder och prövningar en människa ska gå igenom i livet? När kommer stunden när allt är bra? Stunden när alla i ens omgivning mår bra? När allt flyter på som på små fluffiga rosa moln...?

Jag startade en ny resa. Allt kändes rätt. Jag blev behandlad på ett helt nytt sätt för mig. Jag fick känna att någon annan gjorde saker för mig. Jag mådde bra av att göra saker och hjälpa till bara för att jag kunde.

Men så har vi vårt undermedvetna, ibland är det svårt att tolka och ta till sig vad vi egentligen redan vet. Vi vill helt enkelt inte att det ska vara så därför fortsätter vi att förneka. Tyvärr kommer sanningen alltid ikapp oss...

Kanske har jag mött slutet på den här resan men jag har fortfarande många resor kvar att göra. Jag tar med mig allt det positiva och känner mig många erfarenheter rikare. Jag ser fram emot att möta nya människor, jag ser fram emot nya spännande utmaningar och erfarenheter.

Inga kommentarer: