måndag 23 april 2012

Min bild och roll - levande charader...

Ibland glömmer vi bort oss själva. Vi lever i en obeskrivlig bubbla. Det är inte säkert vi är medvetna om det när det sker. Tids nog spricker bubblan. Vi vaknar upp och inser att vi inte längre vet vem vi är...

En stor del av mitt liv består av känslor, om vägen till att hitta tillbaka till mig själv. Min resa har bestått av dagar när jag krupit längst ner på havets botten. Dagar när jag varit under ytan och kippat efter andan. Hur jag har kämpat mig upp till havsytan, hittat sätt för att stanna kvar och andas den luft jag behöver för att komma vidare.

Människan måste fortsätta arbeta med sig själv genom hela livet. Vi fortsätter att lära om oss själva och andra.

Idag har jag en ganska bra bild över vem jag är. Jag är stolt över att vara snäll. Att vara en person som vill finnas där för andra. En person som många gånger tar på sig "mammarollen" och bryr sig om andra. Någon som är lugn och har ett behov att prata i lugn och ro. Jag tror jag vet vad det är jag vill, vad jag söker hos mig själv och vad jag söker hos andra, vad jag har för mål i livet.

Jag har en bild av mig själv och nu börjar arbetet med att hålla fast vid den bilden. Att jag fortsätter arbeta med mig själv. Att bli accepterad för den jag är både av mig själv och andra. Att jag kan och får vara mig själv i alla situationer och alla relationer.

Inga kommentarer: