tisdag 24 april 2012

Makt hit och makt dit

Det är underligt hur relationer kan förändras i en handvändning. Hur några ord eller ett handlande kan förändra. Hur en personlighet kan bli en helt annan bara sådär. Plötsligt handlar det om vem som har makten. En småsak förvandlas till något stort.

Kan någon förklara för mig vad denna katt och råtta lek går ut på? Varför vill vi ha det vi inte kan få? Varför vill vi inte ha det vi kan få? Kanske kan det handla om jakten, spänningen att inte veta men samtidigt, varför? Varför känns det plötsligt som att allt handlar om makt? Jag kan få dig dit jag vill, när jag vill och hur jag vill... Varför inte bara vara, ta dagen som sen kommer. Njuta av allt vi får till oss av andra istället för att lägga ner energi på onödiga småsaker??? Nä jag förstår inte.

Inga kommentarer: