söndag 29 april 2012

Kär i kärleken

Enligt Wikipedia:
Kärlek är en känsla som präglas av stark ömhet och tillgivenhet. Kärlek kännetecknas av en vilja att ge villkorslöst till någon, en stark fysisk och psykisk attraktion.

Förälskelse kallas sen intensiva inledande perioden i ett kärleksförhållande.

Jag är glad att jag fått uppleva både förälskelse och kärlek. Jag är glad över att veta att jag är en varm och kärleksfull person. Nej, jag har inte hittat min OFF-knapp men jag börjar känna att kapitlet nått sitt slut. Jag kan inte fortsätta ge till någon som inte vill ta emot. Jag är värd mycket mer än så.

En fundering börjat gnaga inom mig. Tänk om det är så att en person är "kär i kärleken". Hur vet man om det är själva känslan eller personen man är kär i? Jag kommer inte ihåg var jag såg det men jag läste någonstans en förklaring; är man i ständig kontakt med varandra, ringer och ses ofta, är det personen man är kär i. Hörs man av mer sporadiskt är det känslan man är kär i. Det finns kanske inget vetenskapligt över detta men något som tåls att fundera på.

Viktigast av allt är att må bra. Är det meningen blir det så...

Inga kommentarer: