torsdag 12 april 2012

Spontan vs Kontrollerad

Det låter bra att beskriva någon som både flexibel och spontan. Jag har sett på mig själv som någon som bär på dessa egenskaper. Efter många långa timmars funderande har jag kommit fram till att så är inte fallet. Jag är planerare ut i fingertoppen, jag vill ha kontroll och veta vad som händer. Blir det inte som planerat blir det väldigt omständligt för mig. Jag hakar upp mig och negativ energi sprider sig runt i hela kroppen. Något som jag måste arbeta med mig själv med för att förbättra. Enligt en säker källa, min mamma, har jag alltid varit så...

Jag hade planer för kvällen. Jag skulle äntligen få hjälp att hitta de svar jag söker. Reda ut det virrvarr av frågor och funderingar som kryper inom mig. Ge min syn på det hela, dela mina tankar och svar.

Anledningen till att planerna blev inställda är giltig, jag har all förståelse. Ändå kan jag inte släppa den negativa känslan. Små små saker, handlingar, tonfall, jag tolkar in så mycket mer än vad det egentligen är. Allt på grund av min dåliga självkänsla och dåliga självförtroende...

Inga kommentarer: