måndag 15 oktober 2012

Våga vara sårbar

I can’t afford this heart?
Still I am responsible
If it will fall apart
Believe me, I don’t want to go

En bekant hade sett en intervju med Sting. Sting menade; för att älska någon måste vi ge personen möjlighet att krossa oss. Att ge av hela sig, våga vara sårbar.

You won’t believe it’s true
When I tell you ’bout my feelings
And what you’re supposed to do
I’m sorry, but I don’t want to go

Ibland blir det fel, helt fel. Stolthet, rädslan att bli sårad tar över, kväver dig från att säga vad du egentligen tycker och tänker.

Jag har försökt säga, visa, men inte fixat det fullt ut. Inte i närheten egentligen. Kommer något känslomässigt på tal slingrar jag mig. Försöker vara svår och känslokall, säga saker som jag tror personen vill höra för att jag i min tur ska låta mer spännande och intressant, någon annan än den person jag egentligen är.

You're glistening
I see it in your eyes that you’re listening
Do you even understand

Varför komplicerar vi allt? Varför säger vi inte precis så som det är här och nu? Varför denna katt- och råttalek?

I would like to believe you were right
And if I told you
Would you go there tonight

Jag vet var jag står. Jag vet vad jag vill. Jag är rädd att säga det högt. Jag är rädd att gå därifrån som förlorare. Kanske har jag redan förlorat allt. Kanske står dörren på vid gavel.

Cause baby, I tell ya
My heart is freaking out when I held ya
Even in the best of days
Love will be hard and hearts will be faking

Jag kan inte lova att det skulle vara lätt men jag garanterar att det skulle vara rätt och värt det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klokt.
Kram J.