måndag 8 oktober 2012

Oro delux

Bästa sättet till ett underbart liv är att släppa taget om det som drar dig nedåt. Strunta i det du inte kan påverka, låt det rinna av dig som vattnet på en gås. Lev i nuet och titta framåt.

Jag skulle vilja skrika rakt ut. Kasta något hårt i golvet, med all min styrka, och se det gå i tusen bitar.

Jag känner med sonen. Hade jag haft möjlighet skulle jag krypa in i hans inre, lyssna till alla hans tankar och funderingar. Hjälpa honom sätta ord på tankarna, få ut det han bär på.

När det handlar om ens barn är det omöjligt att inte dras med. Det känns som att hjärtat ska brista, gå i miljoner bitar. Oro delux. Ikväll ska det vara bara våran kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch de lät inte alls nå roligt. Sänder er en tanke !!
Kastat något i golvet, det har jag provat på och det var en konstigt skön känsla.
Kram J.