onsdag 24 oktober 2012

Du har allt inom dig

Jag vet precis hur du fungerar, vad du gör med mig. Jag känner igen tecknena, hur du kommer smygande, tar mer och mer plats. Du är inte välkommen. Försvinn.

Jag har burit omkring på en frustration en längre tid. Känslan av maktlöshet, att inte kunna påverka eller göra något åt saken. Den här veckan har varit hemsk, jag varit helt slut som artist, trött är bara förnamnet. Halsen har protesterat så gymbesöken har blivit soffhäng istället. Ingen tid till att rensa huvudet från energitjuvar. Ingen tid för att tillverka måbra-hormoner.

Det känns som jag är tillbaka där resan nedåt började för ganska precis ett år sen. Känslan jag bär omkring på. Inträngd i ett hörn. Oron som gräver i magen. Luften som blir allt svårare att andas...

Jag känner igen mitt beteende. Mitt tankemönster. Skillnaden är att nu ser jag det komma. Jag är beredd på ett helt annat sätt. Det känns inte lika tabubelagt och fult. Jag ser tecknen och kan på så sätt fokusera på att bryta mönstret. Det är svårt men jag ska klara det. Jag vägrar låta dessa energitjuvar ta över mitt liv igen. Jag ska fixa det här på egen hand. Jag vet att jag kan.

Fokus framåt. Inte fastna i det som varit. Ta med det goda och fortsätt framåt. Fokus, fokus, ego fokus.

Inga kommentarer: