onsdag 17 oktober 2012

Hoppet finns kvar

Jag vill tro att allt händer av en anledning men vissa gånger har jag väldigt svårt att förstå vad anledningen är.

Som person har jag svårt att släppa saker i tomma intet. Jag vill förstå. Jag vill ha fakta. Jag vill veta vad som är den egentliga orsaken.
Ibland har jag fått höra att jag tänker för mycket. Att jag analyserar för djupt. Det är i era ögon. Skulle jag inte tänka och analysera skulle jag inte vara jag.

Ibland är det omöjligt art förstå. Vi måste släppa, lämna saker bakom oss för att orka gå framåt. Det är en utmaning för mig. Jag får lägga ner all min viljekraft, all min styrka för att i alla fall försöka lyckas.

Nu har jag sagt mitt. Jag har lämnat över bollen till motspelaren. Jag kan kämpa men spelar vi i olika dimensioner är det svårt att åter igen få tillbaka bollen till min spelplan. Jag kan bara hoppas.

Inga kommentarer: