tisdag 2 oktober 2012

No pain - No gain

Spikmattan är min bästa vän.

Jag är grymt inspirerad av Lovisa, lovsan.se. Hon visar och beskriver massor med bra övningar, genomförande och muskelgrupp. Saknar du inspiration, besök hennes blogg eller videofy me.

Jag skrev igår att jag skulle testa några nya övningar idag. Det kändes toppen. Ska fortsätta köra de övningarna ett tag och se var jag hamnar.

Nu till något mindre trevligt. För första gången lämnade jag gymmet i ren och skär smärta. Skulle egentligen avsluta passet på löpbandet men där var det upptaget så körde mage istället. Allt flöt på som jag ville till sista omgången av sidoplankan. När jag går ner skär det som knivar bakom vänster skulderblad. Visste inte riktigt vad jag skulle göra. Hur jag skulle hålla armen för att slippa smärtan. På något vänster hade jag fått en lite större upphakning. Tog mig i alla fall hem och efter bökande för att få av kläderna blev det en skollande dusch. Kändes lite bättre efteråt sen har jag legat på spikmattan i evigheter, det känns som jag vill stanna här för alltid...

Jag vet fortfarande inte vad som gick fel men hoppas det går över snart, att allt känns bra imorgon igen.

Inga kommentarer: