måndag 10 oktober 2011

min väg

Ibland känns det som att jag kommer fundera mig gråhårig.

Senaste månaderna har varit händelserika. Som jag sagt så många gånger förr har jag lärt mig, och fortfarande lär, massor nya saker om mig själv. Min senaste insikt handlat om självförtroende och självkänsla. Mitt självförtroende är på botten och skrapar under tiden som min självkänsla har ökat. Det låter aningen befängt men så är faktiskt fallet.
Självförtroendet, den bild jag ser i spegeln och mitt egentliga jag...
Självkänsla, mitt hem är min borg, här är det jag som bestämmer reglerna. Jag kräver respekt.

Jag har lång väg kvar att vandra men jag går i alla fall min egen väg. Den väg som jag har valt att följa och ingen annan kan säga vilket håll jag ska gå...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: