onsdag 12 oktober 2011

formen

Varje morgon står jag på vågen. Jag vet att det är ett sjukligt beteende och jag vet att muskler väger mer än fett. Jag vet att jag är smalare än jag varit på många många år och jag vet att jag tränar och håller mig i form.

Igår åt jag mer än jag ätit på länge. Jag åt flera måltider. Jag åt en onyttig middag, skräpmat kan jag äta under helgen men inte mitt i veckan. När jag stod på vågen fick jag ångest...

Min plan är att träna direkt efter jobbet idag. Sen måndag kväll har jag haft känningar i halsen och vet inte riktigt om jag vågar träna. Jag behöver träna. Jag behöver springa. Jag behöver det för min egen skull. Jag behöver det för att må bra. Jag behöver det för att förbränna. Jag behöver det för att hålla mig i form.

1 kommentar:

Malla sa...

Nä, det behöver du inte :) Det finns andra saker att må bra av - du måste bara hitta dom.
Snart kommer jag och tar den där vågen av dig och vet du, om du inte äter men ändå styrketränar - vad ger det ens? Ingenting faktiskt. Kroppen kommer äta upp dina muskler först och främst. Ge kroppen det bränsle den behöver, även fast det nu inte behöver bestå av skräpmat men det kan den väl få unna sig då och då? :)