söndag 23 oktober 2011

flickdrömmen

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag har jag blivit erbjuden en resa till Thailand där i månadsskiftet januari februari. Jag har blivit erbjuden att få pengar för mellanskillnaden som skulle bli på min lön om jag skulle vara föräldraledig i två veckor. Jag har blivit erbjuden att få vara delägare i ett hus. Jag har blivit erbjuden alla mina flickdrömmar. Jag har möjlighet att få allt jag någonsin drömt om.

Den enkla vägen skulle vara att ta emot allt det här. Materiellt och ekonomiskt sett skulle det underlätta avsevärt men vi vet att det är inte så livet fungerar. Livet är inte enkelt. Livet är inte alltid en dans på rosor. Pengar är inte allt. Alla drömmar slår inte in och andra får vi fortsätta drömma om. Känslan måste vara rätt. Det blir så lätt fel...

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilka topperbjudanden! eller? Gör det som känns rätt.