tisdag 4 oktober 2011

det var inga svar

Efter lördagens fruktansvärt jobbiga morgon. Efter att jag känt mig jagad av mitt inre hela dagen. Efter att jag tagit mod till mig att utöka min sociala sida vaknade jag söndagmorgon med en känsla av svar. Några svar hade kommit till mig. Jag hade frågat. Andra hade frågat. Alla inblandade hade svarat. Känslan kanske har jag varit nere på botten och nu har det vänt rörde sig inom mig.

Sen kommer funderingarna. Analyseringar på hög nivå. Analyseringar in i minsta detalj. Varför analysera? Varför inte bara nöja sig och vara glad? Varför lägger vi in så mycket i allt?

En vän sa till mig Vad skulle du själv svara på dina frågor? Utgå från det... Vet ni hur svårt det är?

Idag är det tisdag och klumpen i magen är lika stor igen. Det gräver...

Inga kommentarer: