onsdag 26 oktober 2011

egoistisk...

Det sägs att äkta vänner är de vänner som kan säga vad de tycker och tänker till varandra. Äkta vänner är personer som inte behöver hålla med bara för att det är enkelt. Äkta vänner är personer som visar tydligt när de tycker att något går fel till. Äkta vänner är det som finns där trots meningsskiljaktigheter.

Jag har förändrats väldigt mycket som person och jag vet med mig att jag har fler förändringar framför mig. Jag är också medveten om att jag på sätt och vis är väldigt egoistisk just nu. Mycket handlar om mig. Mina tankar och funderingar. Jag gör ibland konstiga val och prioriteringar. Jag måste gå igenom det här. Jag måste få vara egoistisk och jag måste få möjlighet att testa och undersöka för att till slut komma till den väg som ska leda mig rätt. Det kan ta tid och det får det göra. Jag måste för att bli hel igen.

Det smärtar mig att jag har vänner som upplever att jag inte är närvarande när vi ses. Det smärtar mig att vi inte kan finnas där för varandra just nu. Av någon underlig anledning befinner vi oss alltid i olika faser i livet. Kanske är det så som en annan vän sa beroende på var i livet vi befinner oss behöver vi olika vänner. Men jag vet, att när det verkligen gäller så finns alla mina vänner där.

Inga kommentarer: