lördag 14 maj 2011

verklighet

Det börjar komma en del frågor från sonens sida. Det blev plötsligt verklighet när han skulle sova hos pappa. Som tur var hade jag starka tjejer vid min sida som gått igenom samma sak och höll mig från att åka dit. Jag ringde så vi pratade med varandra istället. Vi ska tydligen bygga ett hopp. Vi behöver järn, kartong, plast, tejp och brädor. För att sen slingra den lilles tankar gav jag honom idén att imorgon när han vaknat rita en beskrivning över hur vi ska gå till väga när vi bygger detta hopp och att vi ses imorgon igen. På något sätt nöjde han sig med det. För nu i alla fall.

Mitt hem är inte komplett längre. Var inte för snäll, säger de runt omkring mig. Men vissa saker måste jag bara köpa nya, främst för min egen skull. Jag måste göra om för att få hemmet till mitt, bara mitt och sonens. Rosa är bra har jag hört, det är för tjejer.

Inga kommentarer: