måndag 16 maj 2011

lite fix

Just den är stunden känns som en helt vanlig måndag. Jag och liten är ensamma hemma, jag äter frukost och han sover gott under mitt täcke, precis som det alltid har varit. Men det är nu, om jag tänker längre så slutar det vanliga. Liten ska sova hos sin pappa inatt eftersom han är ledig imorgon. Själv ska jag iväg och se film med en tjejkompis, Life as we know it. Aningen passande titel...

Igår gjorde jag ett ryck här hemma. Ringde mina underbara systerdöttrar som kom på stört. Sonens rum fixades med städ och lite möblering. Nu har han ett storkillerum med skrivbord. Mäkta stolt är han. Malmbyrån som jag velat ha ut i evigheter är borta och in kom istället mitt skåp som jag kämpat och målat och ett nya knoppar skruvades fast. Trots att det ska in ny soffa i vardagsrummet kände jag ett behov att ändra om. Jag tror inte det blev speciellt mycket bättre men det är iaf något annat.

Idag går naglarna i en härligt lilarosa nyans.

Inga kommentarer: