fredag 27 maj 2011

att stå upp för sig själv

Idag överraskade jag mig själv genom att visa att jag har skinn på näsan, när det behövs. Till saken hör att jag är ganska känslig för stämning, hur människor agerar och pratar. Vilket i och för sig kan låta otroligt eftersom jag var lyckligt ovetande om att jag skulle bli ensamstående och det kom som en spark i magen. Men hur som helst, jag fick en känsla för något tag sen och bestämde mig för att kolla upp hur det ligger till. Jag läste lagar och paragrafer. Det har jag fått användning av. Min uppgift i livet är att se om mitt hus, vilket jag också har gjort. Jag fick rätt. Jag är fruktansvärt stolt över mig själv. Så nöjd över att jag kollade upp och tog reda på sånt jag behöver veta. Det här är något jag ska fortsätta med. Information är människans bästa vän. Läsa och studera, se om sina möjligheter. Ikväll lägger jag mig med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: