måndag 30 maj 2011

samtal

Jag har alltid varit något av en telefonLisa. Många långa samtal finns registrerade i min historia. Irriterande nog fick jag samtal idag om att sängen inte kommer på onsdag. Jag måste vänta en vecka till. Suck suck suck... Någon gång mellan 07-16 kommer den, de ringer 30 minuter innan... Tidigare under dagen hade jag kollat om bostad men inte fått riktigt det besked jag väntade på. Känns som många negativa besked under väldigt kort tid. Dagen går. Ett paket finns att hämta i postlådan. Det kändes trevligt. Så ringer jag ytterligare ett samtal och fick ett väldigt bra besked. Imorgon måste jag hitta tid för att sitta vid telefonen ytterligare en gång. Kanske, kanske, kanske... Hur man än vrider och vänder på det hela så slutar det oftast bra. Jag hoppas att även denna historia slutar på ett tillfredsställandet sätt.

Inga kommentarer: