söndag 22 maj 2011

varför?

Det är lite jobbigt att vara hemma i ensamhet. Jag vill gärna ha liv och rörelse omkring mig. Det är inte jag men kanske behöver jag det nu för att slippa fundera. Den här kvällen vad inget undantag. Liv och rörelse, den ena skrattsalvan efter den andra. Ibland är människor bara så roliga. Så fick jag frågan ska inte du dricka? Nej, jag ska inte dricka. När tror du att du kan festa med oss? Om en vecka? Två? En månad? Jag vet inte när eller om jag ska dricka alkohol. Jag tänker inte utsätta mig för att tappa kontrollen innan jag hittat mig själv igen. Det får ta den tid det tar.

Så undrar jag varför stannar negativa saker kvar i hjärnan? Om nio av tio saker är bra är det den tionde och negativa saken som etsar sig fast, som bryter ner en. Helt onödigt och energikrävande. Hur arbetar man bort det tänker? Snälla, berätta för mig.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer: