tisdag 20 september 2011

svartsjuk??

Jag tycker det är fantastiskt att lära nya saker om mig själv. Den här sommaren och hösten har varit helt fantastisk på det sättet. Dagligen kommer jag till någon ny insikt. Det är inte alltid trevliga saker men oftast försöker jag vrida det till något positivt. Jag har däremot en sak som jag har lite svårt för att vända till något positivt...

I samma stund som personen entrade mitt liv lyckades han också ta bort en av alla stenar i muren jag byggt runt mitt hjärta. Muren som skyddat mig. Genom att ta bort en sten börjar muren vackla, den är inte lika stadig längre. Mitt skydd finns inte där på samma sätt. Samtidigt som jag är glad över att jag kan känna så mycket för någon som jag egentligen inte känner speciellt väl gör det mig fruktansvärt rädd för mig själv. Jag har insett att jag är svartsjuk. Jag vill gärna veta vad personen gör, vem han umgås med och var han befinner sig??? Det är helt sjukligt, så ska det inte vara. Jag tror aldrig jag varit svartsjuk tidigare i mitt liv. Självklart har jag analyserat detta in i minsta detalj och är ganska säkert på att det beror på osäkerhet. Jag vet inte riktigt var jag har personen vilket gör att jag inte har kontroll. Kontroll är min grej...

Inga kommentarer: