onsdag 21 september 2011

jag ser mig omkring

Jag tycker om att titta på människan. Är det någon jag tycker mycket om kan jag sitta och bara titta, titta, titta. Ta in varje millimeter av personen. Jag tycker om att se hur människan beter sig och agerar i olika situationer. Jag tycker om att se människans minspel och ansiktsuttryck. Överlag är människan är väldigt intressant.

Att alla händelser i vårt liv påverkar oss är ingen hemlighet. Några händelser mer än andra. Jag vet att jag har förändrats mycket under senaste tiden. Jag förklarade för mamma igår hur jag har förändrats som person och att jag vill inte gå tillbaka till den jag var och mitt gamla liv. Jag har fått möjligheten att se mitt liv från ett annat perspektiv. Jag har fått distans till mig själv. Jag har fått möjlighet att förändra det jag tyckte mindre bra om och alla förändringar och lärdomar är jag glad för. Jag trivs bättre med den jag är idag än hon jag var igår... Alla dessa tankar utgår ifrån mitt gamla liv, ett liv som jag trivdes i då men inte vill ha tillbaka idag. Det skulle vara intressant om jag kunde titta på mig själv där jag är idag utifrån ett annat perspektiv...

Inga kommentarer: