söndag 18 september 2011

öppet hjärta

Att öppna sitt hjärta och berätta sina innersta känslor, det är stort. Det är jobbigt och det är svårt. Vilka ord är de rätta för att beskriva till någon annan att personen betyder väldigt mycket? Hur mycket kan man berätta utan att skrämma iväg personen?

Efter stort dividerande fram och tillbaka öppnade jag mitt inre igår. Jag resonerade som så att det är bättre att veta än gå omkring och fundera. Det ångrar jag nu. Jag har inte fått något svar och känner mig totalt förnedrad. Känslan som gräver i magen, som virvelvindar som snurrar runt hela tiden, vägrar släppa taget. Det är nästan samma känsla som jag hade innan jag bestämde mig för att öppna mitt inre men nu är den full av förnedring. Det känns inte bra och jag vet inte riktigt hur eller om jag ska fortsätta. Det känns inte rätt att släppa någon som gett mig så otroligt mycket men samtidigt kan jag inte tvinga fram något hos någon annan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: