tisdag 27 september 2011

förblindad

Jag ser mig i spegeln och ser de förändringar jag gått igenom ändå ser jag bara skavankerna.

Jag har alltid haft en förkärlek till nyckelben. Det är snyggt. Nu har jag tydliga nyckelben. Nu vill jag ha tydliga höftben. Jag blir inte nöjd. Jag vet att det grundar sig i att jag inte mår bra men jag vet också att egentligen är jag inte underviktig och jag vet att jag kan fortsätta gå ner ytterligare utan problem. Folk frågar mig om min viktnedgång är medveten. Till en början var den det inte men när folk började påpeka att jag blivit mindre blev den det. Idag är det något jag tänker på hela tiden. Jag har ätit en gång idag, jag behöver inte äta mer...

Jag känner mig arg och irriterad på mig själv.

1 kommentar:

Malla sa...

jag blir också arg och irriterad på dig - minns du inte vad du sa och tyckte om mig när jag var smal och bara ville ha mer och mer och mer?!
Sluta nu.
Du är fin, precis som du är.
Träna om du vill, om det känns bra, men låter du bli att äta blir jag rent arg på dig!
Kram