tisdag 13 september 2011

beslut

Det kryper i kroppen. Det är oroligt. Vi funderar och funderar, försöker komma fram till något. Plötsligt infinner sig svaret, krypandet avtar och en skön känsla sprider sig i kroppen. Det svåra är att ta beslutet, när det väl är taget är mer än halva jobbet avklarat. 

Jag har tagit många beslut senaste tiden. Jag har uttalat de högt. När vi säger något högt blir det också verklighet. Det underliga är att egentligen har vi svaren redan från start det handlar mest om att vi ska acceptera de också. Det kan vara desto svårare.

Jag brukar säga att jag löser världsproblem när jag är ute och springer. Senaste gångerna har det inte hjälpt. Det har varit fruktansvärt frustrerande. Det är som att jag inte haft möjlighet att sortera och välja ut vad jag vill fokusera på och lösa. Hjärnkontoret har gått på högvarv vilket också har gjort att jag har väldigt svårt för att sova. Jag vaknar flera gånger varje natt och kan inte somna om.

Under den här nattens vakande har jag kommit fram till ett beslut. Jag tycker inte riktigt om beslutet men jag tror det är det bästa för just nu. Vad framtiden sen säger, det tar jag då men jag hoppas den rätta känslan infinner sig när jag meddelat berörda parter det beslut jag tagit.

Inga kommentarer: