lördag 22 september 2012

Vi väljer vad som är viktigt att ta med på resan...

En vän sa "du är så duktig på att jobba med din insida." Finare komplimang får man söka efter.

Jag är jag, varken mer eller mindre - från topp till tå, på mitt sätt.
Mina erfarenheter, det jag varit med om och de människor jag mött efter vägen har format mig till den jag är idag.
Det finns tre personer som gett mig något extra, något som jag tänker på ofta och är oerhört tacksam över.
# du som fick mig känna mig vacker, inifrån och ut.
# du som gav mig känslan av hur livet kan vara.
# du som hjälpte mig att vara den person jag egentligen är.

Jag hade ett intressant samtal med en vän om livet. Jag berättade om första gången jag kunde säga "det här är jag, jag vägrar spela spel eller vara någon jag inte är." När jag yttrade orden högt, när jag själv hörde vad jag sa och fick positiv respons växte jag som person. "Du ska vara ditt sanna jag" och "Vad starkt av dig att säga det, det måste varit skönt för dig att säga och för den andra personen att höra det."

Att jobba med insidan är svårt. Resultatet går inte att se med ögat men jag tror att det handlar om att hitta en stadig grund att stå på. Tänka på sin inställning och attityd, se möjligheter och lösningar. Välja att tro på sig själv. Välja att prioritera sig själv. Ta sig tid att njuta. Besöka landet "Baravara" och hålla fast vid sitt fokus och mål. Kvalitetstid med sig själv.

Inga kommentarer: