onsdag 19 september 2012

Avslöjande av en akilleshäl

Utmaning och mål. Något att sträva mot. Något att vara stolt över när vi passerar mållinjen.

Träning, träning och mer träning. Just nu jobbar jag med en känslig punkt för mig, konditionen. Inte direkt min favoritträning men det ökar kroppens syreupptagningsförmåga och uthållighet. Kroppens produktion av måbra-hormonerna dopamin, serotonin och endorfiner ökar. Många fina ord...

Mitt konditionsmål är att springa milen under en timme innan jul. Idag sprang jag 9.15km på timmen. En bit kvar men ingen omöjlighet. För mig är den magiska gränsen 3-4km, när det är passerat går det mycket lättare. Fakta är också att det är mycket roligare att springa ute i naturen. Förena nytta med nöje. Spring där det är vackert, du får både frisk luft och något trevligt att vila ögonen på.

Jag är nöjd över dagens pass. Ett tag tänkte jag att jag kommet aldrig fram till mål men det gjorde jag. Jag kan vara riktigt stolt över mig själv och somna med ett stort leende på läpparna.

Inga kommentarer: