torsdag 13 september 2012

Namn

På något underligt sätt är det lättare att arbeta med det yttre än det inre. Så känns det i alla fall, eller är det en vana.

Jag har en vän som ALLTID tilltalar folk med namn. Först kändes det konstigt när personen sa mitt namn gång på gång. Efter ett tag kändes det väldigt bra.
Jag som vill förstå frågade personen i fråga om det finns en tänkt tanke till varför. Det gjorde det inte, det är bara så personen är.

Jag pratade med en vän om detta. Vi kom fram till att det har med social kompetens att göra. Genom att tilltala någon vid namn bekräftar vi den tilltalade. Det här är något jag tagit till mig och försöker använda mig av vid vardagligt tal.
Ett steg närmare en än vackrare insida.

På tal om utsidan. Träningen flyter på. Jag älskar att ta hand om mig själv. Det känns underbart att se de framsteg jag gör. Att höra av andra att de känner sig inspirerade. Jag kan. Jag vill. Jag ska.

Inga kommentarer: