tisdag 18 september 2012

Hur har du det med dina vänner?

En vän är någon som ska tillföra energi. Som tror på dig i alla lägen. Som stöttat och hejar på dig.

Tanken är att jag ska vara "normal" nu, vad det nu betyder. Jag är friskförklarad och klarar mig helt på egen hand. Tankegångarna har jag lärt mig hantera, var jag lägger min energi är mitt eget val. Träningen är till nytta på alla sätt. Vänner har tillfört mycket och varit/är stöttande. Viktigast av allt, jag väljer att släppa taget om det som drar mig neråt, jag tittar framåt och uppåt.

Jag har rensat bland mina vänner. Några kanske bara för en stund, andra för alltid. Det är inte enbart negativt, jag tror att alla vi möter under livet tillför oss något, men några ska vi bara ha nära oss ett tag. Om vi bär med oss det positiva går vi alla vidare som vinnare.

De människor jag väljer att ha i mitt liv skänker mig glädje. Vi tycket inte alltid lika men vi finns där. Gläds åt varandras lycka och stöttar när det känns tungt.

Inga kommentarer: