måndag 17 september 2012

Höstens rutiner

Vad lättsamt allt känns under sommaren. Vardag, regler och rutiner försvinner ut i periferin. Det spelar ingen roll vilken dag det är, skiner solen är det alltid passande med ett glas rose.

Mot slutet av sommaren längtat vi tillbaka till rutinerna samtidigt som vi vill fortsätta vårt kravlösa leverne.

Nu är det höst. Alla rutiner är på plats. Tider ska passas och allt ska klaffa. Lättheten från sommaren är ett minne blott. Det känns både tryggt och skönt.

Jag trivs med mitt liv. Jag trivs med mig själv. Jag har mål att sträva efter, små små frön av tankar som gror, som kanske kan växa och bli något stort.

Jag satsar på mig själv. Jag investerar i min framtid. Jag njuter och jag mår bra.

Jag har hittat ny inspiration, nya inspirationskällor. Jag vågat testa fler och nya övningar på gymmet. Jag känner mig trygg. Jag känner mig modig. Jag känner att jag är duktig på det jag gör. Jag är stolt över mig själv, vad jag skapar. Jag fylls av värme och än mer energi när jag får höra att jag inspirerar andra.

Att träna är inte enbart något fysiskt. Det handlar om att tillfredsställa sig själv på alla nivåer. Fysiskt, känslomässigt och mentalt. Jag har kommit en bra bit på vägen.

Inga kommentarer: