tisdag 28 augusti 2012

Jag vill bara....

Flicka möter pojke. Pojke möter flicka. Flicka och pojke fattar tycke för varandra. PANG!!!

Men du försvann, gled ur min hand
vart tog du vägen, jag kan inte hitta dig.

Det finns en tid när det spelas högt. Alla vill ha fyrtal i ess. Bevisa inför sig själv och andra att man är vinnare, den som går med huvudet högst. Är det ärligt eller är det stolthet?

Jag kan inte fatta att jag tappade bort dig säg vart är du nånstans, står och skriker ditt namn.

Om vi struntar i allt runt omkring, sväljer vår stolthet, och visar oss svaga, sårbara - var hamnar vi då?

Det finns två sidor av det flesta historier. En skiftande färgskala. En rosa värld.

Men om jag hittar dig och du bjuder med mig hem
så lovar jag att du kommer skrika mitt namn.

Inga kommentarer: