tisdag 7 augusti 2012

Dominoeffekt

Det sägs att en olycka sällan kommer ensam men enligt mig behöver det inte vara just något olyckligt som sker. Händer något kan du ge dig den på att det snart händer något mer. En slags dominoeffekt.

Det är mycket som händer och jag försöker samla tankarna. En sak som leder till något annat, ett virrvarr av tankar och funderingar.

Jag är stolt över mig själv för att jag tagit ett beslut för mitt eget bästa. Känslan att finna ett svar och ta ett beslut. Ett beslut som jag egentligen inte ville men behövde ta för att må bra.

Fler beslut står att finna. Några som jag vill ta bara för att, andra som jag inte kan påverka i samma utsträckning.

Jag tror fortfarande att vi många gånger har svaret inom oss, att det mestadels handlar om att acceptera vad vi redan vet. Det kan handla om tid och tillfälle också men hur det än är så måste vi leva här och nu.

Inga kommentarer: