torsdag 1 november 2012

Luftslott

Som ett tryck på en strömbrytare. Plötsligt är du bara där. Uppenbarligen är det glapp i kontakten för strömmen går inte stänga av...

Små små saker. Något jag inte kan kontrollera. Fantasin skenar iväg. Jag ser bilder framför mig. Scenarion (en liten nackdel med att vara visuell). På något sätt lyckas jag fantisera ihop en hel historia, helt utan grund. Fantasin spelar mig ett spratt.

Jag blir så arg på mig själv när jag fastnar i det här ekorrhjulet. Jag vet exakt vad problemet är, mitt eget och det är endast jag som kan bryta mönstret. Jag vet att jag egentligen bara ska släppa det. Sluta upp med att bygga luftslott runt ingenting. Det finns ingen grund. Det finns inget att bygga. Bara låta det rinna av mig. Hitta OFF knappen och stänga av.

Inga kommentarer: